Listed below you will find an overview of completed dissertations
2023
Nora Charlotte Kralle: Datengetriebene Personalisierung in stationären Läden
Andreas Hauschke: Promoting Adaptive Service Experience with Inspired Frontline Employees - A Replication and Extension Study in Retailing
2022
Benjamin Dominique Klink: Illuminating the E-Commerce Marketing Mix: Framework Development, Marketing Tool Effects on Online Patronage, and Impact of Brand Equity
2021
Gianluca Scheidegger: Four Essays on Behavioral Pricing
Kathrin Neumüller: Frontline Employee Inspiration in Retailing
2020
Frauke Nitsch: Konfliktmanagement für vertikalisierende Hersteller
2019
Severin F. Bischof: Subscription Commerce: Theoretical, Behavioral, and Managerial Implications of Surprise as a Retail Mechanism
Kristina Kleinlercher: The Customer Journey in the Digital Age – Implications for Multichannel Retailers
2018
Thomas Josef Metzler: Taktiken für rentables Cross-Channel Management
2017
Melanie Kay Basset: The Use of Couponing and Social Norms Appeals to Increase the Profitability of Cross-Border Shoppers - Empiricial Insights in the Context of Swiss Grocery Retailing
Elena D’Cruz: Gamification im Handel – Das Potenzial von Gamification zur Verbesserung der Effektivität von Sales Promotions im Handel
2016
David Biernath: Frontline Employee Empowerment im Handel
2015
Tim Böttger: Inspiration in Marketing: Foundations, Process, and Application
Jasmin Hödl: Consumer Confusion im fortgeschrittenen Alter – Die Wirkung von Alter auf das Kaufverhalten am POS
Thilo Pfrang: Behavioral Appeals to Influence Product Return Behavior – Theoretical Foundations and Experimental Applications
2014
Felix Brunner: Towards Cross-Channel Management: Strategic, Structural, and Managerial Challenges for Multi-Channel Retail Incumbents
2012
Johannes Bauer: Kunden zum Kauf bewegen: Aufsätze zur Konsumentenwahrnehmung von Sortiment, Preis und Promotion
2011
Oliver Emrich: Cross-Channel Management: Kompetenzen, Instrumente und Erfolgspotenziale
Liane Nagengast: Kunden erfolgreich binden – Die Wirkung von Kundenbindungsinstrumenten auf Einstellungen und Kaufverhalten
Timo Sohl: Diversification Strategies in the Global Retailing Industry: Essays on the Dimensions and Performance Implications
Maximilian Weber: Profilierungsstrategien als Reaktion auf sparende Kunden – Der Einfluss einer Sparnotwendigkeit auf das Käuferverhalten
2010
Christina Heidemann: Sortimentsoptimierung
Alexandra Glas: Toward healthy Snack Choices
Jan Niklas Meise: Communicating Supply Chain Transparency to Consumers
Anne Kleinschrodt: Preisfairness im Handel: Wahrnehmung und Konsequenzen von Preisreduktionen
2007
Thomas F. Schröder: Profitability of SST Options: Efficiency gains through the implementation of self-service technologies
Anja Knaus: Managementweiterbildung im Handel
2006
Alexander Kotouc: Konsumentenreaktionen nach einer Sortimentsreduktion
Albena Björck: Positionierung und zweiseitige Profilierung im Grosshandel
Kalle Becker: Bedürfniswandel
2005
Tillmann Wagner: Consumers' Store Choice Motivations and Retail Differentiation
Joelle Loos: Multi-Channel Sourcing als neuer Denkansatz im Strategischen Beschaffungsmanagement – am Beispiel des Non-Food-Handels
Martin Einhorn: Kundenorientiertes Wissensmanagement im Handel
2004
Markus Schweizer: Consumer Confusion im Handel
2002
Sebastian Busch: Customer Focus in e-services. Market-oriented perspectives on developing, managing and using electronic marketplaces
2001
Marc Schmickler: Management komplexer Veränderungsprojekte wie Integriertes Category Management und ECR
1999
Max-Georg Büchner: Marktorientiertes Management technologischer Innovationen im Handel
1998
Hermann Schindler: Marktorientiertes Preismanagement – eine Methodik zur Verbesserung des Preisimages am Beispiel des Elektronik- und Sportfachhandels
1996
Philipp Dautzenberg: Verbundgruppenmanagement im Spannungsfeld zwischen Zentralisierung und Dezentralisierung